Jak budować VARTOŚCIowe zespoły? Rola lidera
Idea:
Największą wartością firmy są ludzie. Trudno wyobrazić sobie dobrze działające przedsiębiorstwo bez stojących za nim pracowników. Dobry zespół pracowników to przede wszystkim grupa ludzi, którzy doskonale się rozumieją i wiedzą, w jakim celu wykonują dane zadania.
Odpowiednie dopasowanie do siebie grupy ludzi może być przepisem na sukces przedsiębiorstwa. Niezależnie czy zarządzasz dużym zespołem, czy dwoma pracownikami – zasady są te same.
Zespół pracuje efektywnie i współpracuje ze sobą nie za pomocą przypadku, lecz lidera, który potrafi spojrzeć na pracowników i zidentyfikować dynamikę pracy zespołu.
Dla kogo?
Na szkolenie szczególnie zapraszamy:
- Właścicieli firm, szefów, kierowników zespołów, obecnych i przyszłych menadżerów.
- Tych, którym zależy na podniesieniu jakości i skuteczności rozmów z zespołem współpracowników.
- Wszystkich, którzy chcą podnieść swoje kompetencje zarządzania zespołem i pracy z grupą.
Wiedza i umiejętności wzmacniane podczas szkolenia otwartego „Jak budować VARTOŚCIowe zespoły – Rola lidera”
Dowiesz się:
- Czym różni się grupa od zespołu.
- Jaka jest rola lidera w zespole i z czym się to wiąże.
- Jak budować zespół oparty na wartościach.
- Jak skutecznie komunikować zadania i cele.
- Dlaczego asertywność jest ważna w pracy lidera.
Nauczysz się:
- Praktycznych umiejętności społecznych potrzebnych do pracy z zespołem po to, by skuteczniej przekazywać informacje i efektywniej wykonywać zadania.
- Skutecznej komunikacji w zespole.
- Skutecznego planowania zadań.
- Rozwiązywać konflikty w zespole.
Przekonasz się:
- Wagę pracy zespołowej i wspólnego celu.
- Rolę jaką pełni lider w zespole.
- Jak łatwo komunikować się z zespołem, jeśli poznasz najważniejsze zasady.
Program szkolenia
Moduł 1. Menedżer i lider, czy każdy kierownik jest liderem
- Specyfika pracy menedżera, analiza funkcji i ról kierowniczych;
- Identyfikacja różnic między menedżerem, a liderem/przywódcą.
Moduł 2. Grupa, a zespół
- Czym różni się grupa od zespołu?
- Jak stworzyć dobry zespół?
- Czynniki wpływające na dobrą współpracę w zespole.
Moduł 3. Wspólne wartości
- Wartości, które scalają grupę;
- Wybór wartości i co dalej?
- Wdrażanie wartości w życie zespołu.
Moduł 4. Skuteczna komunikacja w zespole
- Zasady skutecznej komunikacji;
- Umiejętność zadawania pytań;
- Techniki aktywnego słuchania;
- Zasady udzielania informacji zwrotnych.
Moduł 5. Style funkcjonowania społecznego
- Autodiagnoza własnego stylu społecznego;
- Mocne i słabe strony stylów z punktu widzenia funkcjonowania w grupie;
- Orientacja na ludzi vs orientacja na zadanie.
Moduł 6. Asertywność w zespole
- Wyrażanie próśb i oczekiwań;
- Krytykowanie;
- Chwalenie;
- Klasyczne odmawianie;
- Zdarta płyta;
- Wyrażanie własnych przekonań;
- Obrona własnych granic;
- Wyrażanie uczuć pozytywnych i negatywnych.
Moduł 7. Sytuacje trudne w zespole – konflikt
- Źródła konfliktów w grupie;
- Sposoby radzenia sobie z konfliktami – autodiagnoza preferowanego stylu.
Moduł 8. Skuteczne planowanie zadań
- Proces definiowania celów pracy;
- Proefektywne formułowanie celów zadań i wskaźników wykonania;
- Uwzględnianie działań korygujących i zapobiegawczych w procesie planowania;
- Określanie priorytetów działań oraz uwzględnianie ich w planach czasowych: Analiza ABC i Matryca Eisenhowera.
Informacje o szkoleniu
