Zarządzanie rozwojem kompetencji pracowników – jak budować zaangażowanie i odpowiedzialność w zespole?
Idea:
Szkolenie oparte jest na wieloletnim praktycznym doświadczeniu i znajomości różnych modeli kompetencyjnych oraz sposobach rozwoju kompetencji wykorzystywanych w organizacjach.
W trakcie szkolenia Uczestnicy dowiedzą się na jakie najważniejsze rzeczy należy zwrócić uwagę by zbudować adekwatny do swojej organizacji model rozwoju kompetencji.
Jednocześnie, Uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób możemy poprzez odpowiednie zarządzanie kompetencjami pracowników zwiększać ich zaangażowanie i odpowiedzialność za wykonywane zadania.
Dla kogo?
Szkolenie dedykowane jest dla:
- zarządzających,
- menedżerów,
- pracowników działów HR.
Wiedza i umiejętności wzmacniane podczas szkolenia otwartego
„Zarządzanie rozwojem kompetencji pracowników – jak budować zaangażowanie i odpowiedzialność w zespole?”
Dowiesz się:
- Jakie są różne modele kompetencyjne – ich wady i zalety?
- Co warto uwzględnić w budowaniu modelu kompetencyjnego w swojej organizacji?
- Dlaczego warto zaplanować system rozwoju kompetencji pracowników?
- Jak wzmocnić zaangażowanie i odpowiedzialność pracowników poprzez odpowiednie zarządzanie kompetencjami pracowników?
Nauczysz się:
- Jak budować modele kompetencyjne?
- Jak uwzględniać model kompetencyjny z istniejącym w organizacji systemem ocen, systemem motywacyjnym i systemem rozwoju pracownika?
- Planować systemowo rozwój kompetencji pracowników adekwatnie do potrzeb organizacji.
- Prowadzić rozmowy motywacyjne w oparciu o kompetencje pracownika.
Zrozumiesz:
- Że zarządzanie ludźmi w oparciu o ich kompetencje zwiększa ich zaangażowanie i odpowiedzialność za realizowane zadania.
Program szkolenia
Moduł 1 – Wprowadzenie do tematu szkolenia: zarządzanie kompetencjami jako aktualny trend w zarządzaniu ludźmi.
- Czym jest zarządzanie kompetencjami pracowników? Związek zarządzania kompetencjami z kulturą organizacyjną i strategią firmy.
- Rodzaje modeli kompetencyjnych: porównanie założeń i kryteriów tworzenia.
- Model kompetencyjny a rozwój kompetencji.
Moduł 2 – Obszary wykorzystania kompetencji w procesach organizacyjnych.
- Proces rekrutacji pracowników – jak określać potrzeby organizacji?
- Proces oceny pracowników – zgodność kompetencji z wykonywanymi zadaniami.
- Proces rozwoju pracowników – jak określać kierunki rozwoju kompetencji.
- Proces motywacji pracowników.
Moduł 3 – Jak tworzyć model kompetencyjny w organizacji?
- Kompetencje i ich wskaźniki. Kompetencje i grupy kompetencji.
- Poziomy rozwoju kompetencji i ich ocena.
- Ilościowe i jakościowe modele kompetencyjne.
Moduł 4 – Wdrożenie i zakomunikowanie modelu
- Dobór odpowiednich osób do partycypacyjnego tworzenia modelu – źródła danych.
- Zaplanowanie i wdrożenie systemu komunikacji na temat realizowanego projektu.
- Ewaluacja modelu.
Moduł 5 – Praktyczne ćwiczenia
- Opracowywanie przykładowych grup kompetencji przez Uczestników
- Zaplanowanie kluczowych osób i działań do projektu.
- Dobre praktyki i wymiana doświadczeń.
Moduł 6 – Podsumowanie szkolenia
- Jak zaplanować system zarządzania i motywacji pracowników w oparciu o kompetencje?
Informacje o szkoleniu
