Zarządzanie rozwojem kompetencji pracowników – jak budować zaangażowanie i odpowiedzialność w zespole?

Idea:

 

Szkolenie oparte jest na wieloletnim praktycznym doświadczeniu i znajomości różnych modeli kompetencyjnych oraz sposobach rozwoju kompetencji wykorzystywanych w organizacjach.

W trakcie szkolenia Uczestnicy dowiedzą się na jakie najważniejsze rzeczy należy zwrócić uwagę by zbudować adekwatny do swojej organizacji model rozwoju kompetencji.

Jednocześnie, Uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób możemy poprzez odpowiednie zarządzanie kompetencjami pracowników zwiększać ich zaangażowanie i odpowiedzialność za wykonywane zadania.

Dla kogo?

 

Szkolenie dedykowane jest dla:

  • zarządzających,
  • menedżerów,
  • pracowników działów HR.  

Wiedza i umiejętności wzmacniane podczas szkolenia otwartego
„Zarządzanie rozwojem kompetencji pracowników – jak budować zaangażowanie i odpowiedzialność w zespole?”

Dowiesz się:

 

  • Jakie są różne modele kompetencyjne – ich wady i zalety?
  • Co warto uwzględnić w budowaniu modelu kompetencyjnego w swojej organizacji?
  • Dlaczego warto zaplanować system rozwoju kompetencji pracowników?
  • Jak wzmocnić zaangażowanie i odpowiedzialność pracowników poprzez odpowiednie zarządzanie kompetencjami pracowników?

Nauczysz się:

 

  • Jak budować modele kompetencyjne?
  • Jak uwzględniać model kompetencyjny z istniejącym w organizacji systemem ocen, systemem motywacyjnym i systemem rozwoju pracownika?
  • Planować systemowo rozwój kompetencji pracowników adekwatnie do potrzeb organizacji.
  • Prowadzić rozmowy motywacyjne w oparciu o kompetencje pracownika.

Zrozumiesz:

 

  • Że zarządzanie ludźmi w oparciu o ich kompetencje zwiększa ich zaangażowanie i odpowiedzialność za realizowane zadania.

PROGRAM SZKOLENIA OTWARTEGO:

MODUŁ 1 – Wprowadzenie do tematu szkolenia: zarządzanie kompetencjami jako aktualny trend w zarządzaniu ludźmi.
  • Czym jest zarządzanie kompetencjami pracowników? Związek zarządzania kompetencjami z kulturą organizacyjną i strategią firmy.
  • Rodzaje modeli kompetencyjnych: porównanie założeń i kryteriów tworzenia.
  • Model kompetencyjny a rozwój kompetencji.

MODUŁ 2 – Obszary wykorzystania kompetencji w procesach organizacyjnych.
  • Proces rekrutacji pracowników – jak określać potrzeby organizacji?
  • Proces oceny pracowników – zgodność kompetencji z wykonywanymi zadaniami.
  • Proces rozwoju pracowników – jak określać kierunki rozwoju kompetencji.
  • Proces motywacji pracowników.

MODUŁ 3 – Jak tworzyć model kompetencyjny w organizacji?
  • Kompetencje i ich wskaźniki. Kompetencje i grupy kompetencji.
  • Poziomy rozwoju kompetencji i ich ocena.
  • Ilościowe i jakościowe modele kompetencyjne.

MODUŁ 4 – Wdrożenie i zakomunikowanie modelu
  • Dobór odpowiednich osób do partycypacyjnego tworzenia modelu – źródła danych.
  • Zaplanowanie i wdrożenie systemu komunikacji na temat realizowanego projektu.
  • Ewaluacja modelu.
MODUŁ 5 – Praktyczne ćwiczenia
  • Opracowywanie przykładowych grup kompetencji przez Uczestników
  • Zaplanowanie kluczowych osób i działań do projektu.
  • Dobre praktyki i wymiana doświadczeń.
 
MODUŁ 6 – Podsumowanie szkolenia
  • Jak zaplanować system zarządzania i motywacji pracowników w oparciu o kompetencje?

Informacje o szkoleniu

zdjJoannaT
Prowadzący :      Joanna Telus
Czas trwania:      16 godzin (2 dni) 
Cena:                       1200 PLN netto + VAT 
23-24.11.2020: Warszawa
10-11.12.2020: Warszawa 

Cena obejmuje

Przeprowadzenie szkolenia

Realizację działań wstępnych i poszkoleniowych

Materiały szkoleniowe

Catering i lunch podczas szkolenia

Rejestracja na szkolenie